Elektrobicykel je ideálne riešenie pre tých, ktorí sa radi kochajú okolím alebo šetria svoje sily na iné aktivity a to predovšetkým vďaka modernej technológii „Pedelec“. Táto technológia definuje e-bike alebo elektrické koleso. Pedelec nejazdí sám, na bicykli funguje iba ako podpora, keď cyklista skutočne šliape. Tento typ elektrobicykla teda pomáha presne tak, ako je v danej chvíli potrebné.
Elektrobicykel vznikol spojením bicykla, elektromotora a batérie. Rozhodne si ho ale nepredstavujte ako “babetu” na kolesách, na ktorú si sadnete a veziete sa bez šliapania a námahy. Pohon na elektrobicykli je len asistovaný. To znamená, že je aktívny len v prípade pedálovania. Na elektrobicykli ste nútení tak, ako pri klasickom bicykli, pedálovať. Vaša sila pri pedálovaní je však navýšená o silu získanú z elektromotora, čo pre vás vo výsledku znamená výraznejšie zrýchlenie alebo nižšiu záťaž. Intenzitu asistencie elektromotora si regulujete sami pomocou ovládania na riadítkach. V prípade, že dosiahnete vyššiu rýchlosť, ako je výrobcom nastavená asistenčná rýchlosť (legislatívne 25 km/h), asistencia elektromotora sa deaktivuje. V takom prípade využívate pri pedálovaní len vlastnú silu, ak však spomalíte, napríklad z dôvodu zmeny profilu trate, asistencia sa opäť aktivuje na vami nastavenom stupni výpomoci. Počas jazdy si intenzitu asistencie môžete ľubovoľne meniť podľa potreby.

Je elektrobicykel určený aj pre mňa?
Úplne pre všetkých. Svoje si medzi elektrobicyklami nájdu bikeri, ktorí milujú krkolomné zjazdy, ale chcú ušetriť za lanovku či vlek, ale tiež rekreační cyklisti, jazdiaci po poľných cestách a cyklochodníkoch pri svojich výletoch a keďže je na výber veľké množstvo typov elektorobicyklov, na svoje si príde každý typ jazdenia. Pomoc v podobe batérie a elektromotora môže výborne poslúžiť komukoľvek. Je to výborná voľba pre partnerky bikerov, ktoré chcú so svojimi polovičkami stráviť čas, ale zároveň ich nechcú spomaľovať pri tréningu. Elektrobicykle si zaručene obľúbia ľudia s nedostatkom času, ktorí chcú ostať aktívni. Pre ľudí po úraze, ale aj pre seniorov, môže byť rovnako užitočnou pomôckou.
Aký dojazd má elektrobicykel?
Na dojazd vplýva veľa rôznych faktorov, a preto sa nedá ľahko a všeobecne stanoviť. Základné faktory však môžeme rozdeliť nasledovne:
- Trať (množstvo stúpaní ich strmosť, povrch a jeho kvalita).
- Prostredie (vietor – jeho sila a smer, teplota).
- Jazdec (jeho hmotnosť, technika jazdy a radenia, rýchlosť celková a ako aj rýchlosť pedálovania).
- Bicykel (konštrukcia, použité komponenty, náklad – voda, kapsicky, batoh).

Z tohto dôvodu sa dojazd zvyčajne uvádza v rozsahu a to napr. 50 – 130 km. Pre potreby odhadu je možné použiť zjednodušené posúdenie:
- Ideálna jazda – (horná hranica uvádzaného dojazdu je väčšinou uvádzaný v ideálnych podmienkach, avšak je reálne ťažko dosiahnuteľný) jazdec 65 kg, bezvetrie, rovná trať, kvalitný asfaltový povrch, bicykel s kvalitnými komponentami, optimálne radenie, ustálená rýchlosť 20 km/h, nastavená najnižšia úroveň asistencie. V tomto prípade bude dojazd 100% uvádzaného dojazdu (100% z uvádzaného maximálneho dojazdu napr. 130 km).
- Reálna jazda – jazdec 80 kg, mierny protivietor, zvlnený terén bez extrémnych stúpaní (celková nastúpaná výška okolo 500 metrov), pevný povrch, optimálne radenie, cca rýchlosť 22 km/h, nastavená stredná úroveň asistencie. Dojazd bude cca 60% uvádzaného dojazdu (takže 80% zo uvádzaného dojazdu 130 km, čo je 78 km). Ak by sa v tomto prípade zvýšila hmotnosť cyklistu na 100 kg, dojazd by sa znížil asi o 10%, takže takýto cyklista by zvládol približne 68 km výjazd.
- Reálna jazda – jazdec 100 kg, mierny protivietor, zvlnený terén bez extrémnych stúpaní (celková nastúpaná výška okolo 500 metrov), pevný povrch, optimálne radenie, cca rýchlosť 20 km/h, nastavená najvyššia úroveň asistencie. Dojazd sa bude pohybovať niekde na úrovni 20% uvádzaného dojazdu (takže 30% z uvádzaného dojazdu 130 km, čo bude 39 km).