Elektrobicykle Crussis od českého výrobcu, ktorých tvárou sa stal Jaromír Jágr, navyšujú svoju výrobu (Crussis Electrobikes expands production capacity with new Czech facility) a stávajú sa stále populárnejšie.
Odborníci z priemyslu naznačujú, že ročná produkcia spoločnosti Crussis Elektrobikes s.r.o. sa tento rok zvýši na 30 tisíc kusov, ale dopyt je ešte väčší. Elektrobicykle Crussis väčšinou využívajú motory Bafang, pričom asi cca 20% výroby je postavená na motore Bosch. Značka pomaly zvyšuje svoje predaje a svoje miesto si našla aj u nás v Ebike Expert-e.
Veľmi často dostávame preto otázku – Sú tieto elektrobicykle kvalitné? Stoja za tú cenu alebo sa dajú v tejto cenovej kategórii bicyklov nájsť lepšie alternatívy?
Elektrobicykle Crussis patria medzi jedny z najlacnejších elektrobicyklov na trhu. Je to však dôvod obávať sa nákupu?
Ak ste si prezerali ponuku dostupných elektrobicyklov určite Vám značka Crussis vyšla ako jedna z najlacnejších. Cenovo sú podobne na úrovni cien horských elektrobicyklov Decathlon, Mountfield alebo Apache.
Motor, základ elektrobicykla. Najviac používané motory čínsky Bafang, alebo taliansky Oli. Sú kvalitné?
Tak ako pri všetkých produktoch, aj pri motoroch do elektrobicyklov platí, že existujú prvotriedni výrobcovia, ktorých kvalita je už dlhými rokmi overená (napríklad motory Bosh, Shimano, Yamaha) a potom je tu zvyšok.
Názory odborníkov a hlavne nadšencov v cyklistike sa na menej etablované značky dosť líšia.
Niektorí predajcovia v obchodoch vedia odporučiť aj menej známe značky, niektorí zastávajú názor, že je lepšie si priplatiť a kúpiť rokmi overenú kvalitu. Pravda bude niekde uprostred, a vždy záleží od toho, ako často, na aký účel, chcete bicykel používať a aký je váš rozpočet.
Parametre „na papieri“ vs. parametre v praxi
Najväčšie zastúpenie v elektrobicykloch Crussis má aktuálne motor Bafang M400 s krútiacim momentom až 80 Nm (Čo je to krútiaci moment?), aj keď vo vyšších modeloch nájdete aj Bafang M500 s krútiacim momentom 95 Nm. Oli má krútiaci moment 83 Nm. Čo sa týka ceny, tak modely s motorom Oli sú o kúsok drahšie.
V praxi je krútiaci moment motora 80 Nm úplne postačujúci pre väčšinou rekreačných jazdcov. „Krútiaci moment 80Nm dodáva motoru naozaj silu, ktorú určite využijeme či už pri turistickom jazdení alebo pravidelnom jazdení za prácou. Dokonca, ak sa do toho poriadne oprieme na križovatke tak môžeme vyštartovať rýchlejšie než akékoľvek auto“. Motory Bosh a Yamaha sú samozrejme výkonnejšie, ale elektrobicykle s týmito motormi si priplatíte o dosť viac. Preto Bafang motory v strednej triede elektrobicyklov kraľujú.
Niekedy sa internetom šíri, že tento motor škrípe a je to jeho výrobná vada, pretože je vyrobený v Číne. Dôvod je však iný – medzi rám a motor sa dostane voda, prach, piesok, zem a pri zašliapnutí dôjde treniu medzi rámom a motorom. Takže chybou je chýbajúca pravidelná servisná údržba motora, ktorá sa často zanedbáva.
Batérie a dojazd elektrobicyklov Crussis
Srdce elektrobicykla je ukryté v kvalitnej batérii.
Z pohľadu zákazníka je dojazd tým najdôležitejším faktorom pri kúpe e-bicykla. Je to ale pravdupovediac trochu nespoľahlivý údaj, ktorý sa v reále bude líšiť v závislosti od hmotnosti cyklistov, profilu trate, stupňa asistencie, štýlu jazdy a ďalších špecifických faktorov.
Horské alebo trekové bicykle značky Crussis sú väčšinou vybavené vysokokapacitnou batériou Panasonic 36V / 20 Ah (720 Wh), ktorá je úplne integrovaná do rámu. V kombinácii so stredovým motorom tak prispieva k ideálnemu vyváženiu celého bicykla. Na jedno nabitie vás takto silná batéria dovezie až 170 km ďaleko (v závislosti od profilu trate). Batéria je vybavená BMS doskou (Battery Management System), ktorá ju chráni pred prehriatím, skratom alebo prebitím.
CRUSSIS je jednoducho tím cyklistických nadšencov často s profesionálnou cyklistickou športovou minulosťou. Svoju prácu berú ako životné poslanie a trúfajú si povedať, že je to na ich produktoch poznať.
Neváhajte navštíviť našu predajňu , kde Vám zodpovieme všetky otázky ohľadom Crussis elektrobicyklov.